neljapäev, september 21, 2006

UWC kogemus

Open Mind Scheme - minu teine service peale Mai Po (looduskaitseala). Seda juhivad Ruari Walesist ja Sasha Guatemalast ning eilne õhtu - esimene koosolek - oli maagiline. Ruari ja Sasha rääkisid sellest, kuidas nemad eelmisel aastal pettusid, kuna UWC mission statement ei paistnud paljudele inimestele korda minevat. Sellest tulenevalt lõid nad Open Mind Scheme'i, mis tähendab, et inimesed võivad rääkida kõigest, mis nende arust meie ühis- ja keskkonnas valesti on. Miks pool maailma rahvastikust elab ebainimlikes elutingimustes, miks ühele kuuendikule inimkonnast pole kättesaadav värske joogivesi, miks naistel Araabia maades on vähem õigusi ja puudub võimalus ise oma elu suunata, miks inimesed peavad jätma oma kodud maakohtades ning kolima viletsatesse agulitesse suurlinnade ääres. Miks inimesed ei teadvusta endale, et nende vigade eest saab karistada keegi teine, võib-olla palju teisi. Miks?
Seda juttu kuulates tuli meelde kevad ja kohtumine teiste UWC-katega Eestis. Kusagilt alateadvusest ujus välja tundmus, et selliste inimeste ja selliste koosviibimiste pärast sai siia püüeldud, kirjutatud esseesid, iseloomustusi, isegi üks lühinäidend. Jah. Palju emotsioone. See on õhtu, mida meenutada aastaid pärast lõpetamist. Isegi kui see jääb vaid üheks õhtuks ja ideaalideks. Oeh.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Mul on tekkinud hästi palju tundeid seoses Sinu, eemal.blogspotiga, meiega, aga ma ei oska midagi sõnadesse panna. Soovin, et teaksid, et ma kardan natukene..kardan, et kõik on vaid mingisugune kate ja ma kaugeneme. Nii ei tohi.
Ja ühte ma kardan veel, aga see on liiga avalik koht, et siia kirjutada.
Palju õnne (lihtsalt)!

Anonüümne ütles ...

Sellised ühe-õhtu-ideaalid..tuleb olla õnnelik, et neid on. Nendest koosneb elu. Ma ei kujuta ettegi, kui paljust imelisest loobuvad inimesed, et mälestused oleksid kaunimad.
Häid asju ei tohi ahmida, on nii?
Ja tihti on kõik hea pea sees, et seal seda endale naudinguks vormida.
Ikka ja jälle teemast mööda - Kertu.
Muah.