neljapäev, september 04, 2008

Selliseid asju ju tegelikult ei juhtu. Eks?

Eile 6htul kella kymne paiku j6udsin ma ysna l2bikylmununa (6hukonditsioneer) kooriproovist tagasi oma armsasse yhikatuppa ning sukeldusin otsekohe ninapidi oma China's Transformations raamatusse, et saada mingitki arusaama Hiina XX sajandi juhtumistest. Kuigi tekst polnud igav, oli kell palju ja mina v2sinud keskendumisest ning k6rvaltoast kostuv kooriproov ei aidanud ka palju kaasa, otsustasin minna Laura tuppa lugema.

Haarasin telefonitoru, et helistada 200m kaugusel olevasse Caples'i yhikasse (mis on muideks 9-korruseline torn) ja kontrollida, kas ta on oma toas - kuid telefonist tuli kinnist tooni.
H22ls6num! Paar n2dalat tagasi sain neid mitu p2eva j2rjest kooliarstilt, kes kontrollis, kas ma ikka veel elus olen, viimasel ajal polnud aga keegi yhtegi s6numit j2tnud. Hmm, huvitav, m6tlesin, ja sisestasin parooli, et s6numit kuulata.

S6num algas j2rgmiselt:
"Hi! This is a message for -" - ja j2rgnev xeldi t2iesti selge eesti h22ldusega - "Madli Rohtla." See oli t2iesti erakordne! Mitte keegi ei suuda siin mu nime korralikult v2lja h22ldada ja nyyd 2kki tuleb telefonitorust normaalne eesti 'a' (mis on enamusele minu eesnime raskeim osa) ja kompetentne 'Rohtla' - mitte 'wotlah', milleks mu perekonnanimi harilikult muutub.

Edasi! Edasi! Kuulasin ja selline tunne oli, et kohe tulevad heldimuspisarad. R22kijaks oli vanem daam nimega Helina Piano. Ma vaatasin p2rast telefoniraamatust j2rgi, oli kyll Piano, kuigi oma loogikaga arvasin alguses, et 2kki ma kuulsin valesti ja tegelikult on Jaano. Igatahes, Helina on Gambier's elanud ligikaudu 40 aastat ja ta abikaasa oli vanasti Kenyonis hispaania keele 6petaja. 40 aastat Eestist eemal olnud inimese kohta r22kis ta v2ga selget eesti keelt, kuigi lauseehitus oli kergelt inglise keelest m6jutet. Andestust, m6jutatud. Helistasin talle t2na hommikul tagasi ja p2rast vastastikusi r66muh6iskeid otsustasime homme Kenyon Inn'is l6unat syya. See telefonik6ne oli kyll suurim ja parim yllatus kogu Kenyonis-oleku aja jooksul. Tundub, et seegi aasta ei j22 iseseisvusp2ev t2histamata!

***

2 kommentaari:

Karin ütles ...

Eestlane on ikka igalpool

Marika ütles ...

Einoh. Suhteliselt sürreaalne muidugi. Vaata et sa siis pärast kirjutad ka, kuidas ta su olemasolule jälile sai. See on see väikeste kohtade võlu :)